23 juni 2011

Med hunden Molly i Afrika

Efter att ha läst Leif Norrmans välskrivna och seriösa bok om Afrika känns Vincent Dahlbäcks "Med Molly i ett hörn av Afrika" lite mer lättviktig. Annars är det samma typ av bok: en svensk utrikeskorrespodent med bas i Sydafrika berättar om händelser och personer. Men Dahlbäck blandar in sin hund Molly i alla sammanhang och antar oftare en lättsam, kåserande stil. Jag tyckte bättre om hans berättelser när jag hörde dem på radio. Betyg: EEE
P.S. Nu ska jag sluta läsa om Sydafrika och åka dit och uppleva det på riktigt i stället!

2 kommentarer:

  1. Tack för alla boktips!Har köpt 4 böcker ikväll tack vare dina tips;The Lucuna, Yarden, Dödsgrävarens dotter och Help! Finns det möjlighet att gå med i din bokklubb i Stockholm? Vänligast/Alexandra Malm

    SvaraRadera
  2. Hej Alexandra! Jättekul att mina boktips kommer till användning! Tyvärr är vi redan lite för många i min Stockholmsbokcirkel, men jag kan ha dig i åtanke om någon hoppar av. /Emma

    SvaraRadera