08 mars 2009

Årets bokreafynd

Trots att rean hållit på rätt länge gjorde jag flera fynd när jag idag slank in på en bokaffär här i Uppsala:
  • "Guds barmhärtighet" av Kerstin Ekman. Första delen i Vargskinnet-trilogin, som jag läst, men just första delen saknades i min bokhylla.
  • "Kinesen" av Henning Mankell
  • "Som min egen" av Susanne Levin. Jag har jag läst den, men jag ville äga den också.
  • "Insekt" av Claire Castillon. Fransk novellsamling som jag är jättenyfiken på.
  • "Jehåvasjäveln" av Henrik Pettersson. Ingick inte i bokrean, men bokhandeln hade 30 % rabatt på sitt ordinarie sortiment också!

Tidigare köpte jag dessa böcker från en internetbokhandel, men det gav inte samma "fyndkänsla" som dagens impulsköp:

  • "Den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson
  • "Den tionde kretsen" av Jodi Picoult
  • "Passionen" av Jeanette Winterson
  • "Faithless" och "A faint cold fear" av Karin Slaughter

1 kommentar: