18 maj 2011

Mot alla mina principer

Eftersom jag inte gillar skräckgenren men däremot älskar Jane Austen hade jag absolut inte tänkt läsa "Stolthet och fördom och zombier" där Seth Grahame-Smith har tagit Austens klassiska roman och lagt till lite eget, som att England är under attack från zombier och de fem systrarna Bennet är skickliga krigare, som tränats i ett Shaolintempel i Kina. Mr Darcy är förstås också en fantastisk zombiedödare, medan Mr Collins förmågor i den vägen är mer tveksamma. Och stackars Charlotte Lucas öde ska vi inte tala om... Som ni förstår har jag alltså ändå läst denna bok, eftersom jag fick den i min hand och behövde lite lättsam underhållning, och jag hade faktiskt riktigt kul under läsningen! Det är förstås ingen riktig skräckroman, eftersom den bara är rolig och inte läskig och jag blir inte ett dugg sugen på att läsa något mer om zombier. Betyg: EEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar