04 januari 2008

Härlig sträckläsning!

Precis vad jag behövde: en riktigt spännande deckare att sträckläsa när jag ligger hemma med halsfluss! Igår orkade jag mig ut så långt som till antikvariatet på hörnet och där hittade jag en bok som jag längtat efter att läsa: "Skrivet i eld" av Simon Beckett. Den kom ut 2007 och har inte kommit i pocket än, så det var ju perfekt! Huvudpersonen är densamma som i Becketts första bok "Dödens kemi": rättsantropologen David Hunter. Han kallas till den lilla ön Runa i Yttre Hebriderna för att undersöka en svårt bränd människokropp. När han väl konstaterat att det rör sig om mord blåser det upp till storm och ön blir helt isolerad från omvärlden. Och någon av människorna i det lilla samhället är en allt mer desperat mördare... Jag är en kräsen deckarläsare, så det krävs mycket för att hålla mig så trollbunden som jag blev av den här! Förutom spännande är det välskrivet och välöversatt. Betyg: EEEE+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar