13 september 2007

Sista Harry Potter

Jag hade givetvis förbeställt den och fick den samma vecka som vi skulle packa hela lägenheten och flytta, men inget kunde hindra mig från att läsa "Harry Potter and the Deathly Hallows" så fort som möjligt! Alla inbitna fans har förstås redan läst den och jag tror inte någon kommer att börja läsa Harry Potter-serien bara för att jag skriver om den sista delen här, men jag vill i alla fall meddela att jag tyckte att den var tillfredsställande. Jag saknar humorn från de tidigare böckerna, men serien har ju blivit allt allvarligare allteftersom, och den var lite seg i mitten, men på det hela taget tycker jag att J.K. Rowlings knyter ihop säcken bra. Det har klagats på de sista sidorna, men det var väl dem som man hört att hon skrev redan i början och det är klart att de måste vara med då! Betyg: EEEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar