11 januari 2013

Årets nyhet: min Kindle

I år ska jag läsa engelska böcker på min nya Kindle läsplatta! Det är Amazons egen läsplatta, så det går bara att läsa böcker från Amazon.com på den. Eftersom jag läser så mycket på engelska och läsplattan inte kostade särskilt mycket tyckte jag att det var värt att prova. Fördelarna jag har konstaterat hittills är att den är liten, lätt, rymmer massor av böcker och har lång batteritid. Den är också behaglig att läsa på. Min modell är den enklaste, som inte har någon inbyggd belysning, så man är lika beroende av läsbelysning som när man läser en vanlig bok. Böckerna för Kindle kostar olika mycket beroende på hur nya de är. Det finns många gamla klassiker som är gratis, medan helt nya böcker kostar $15-17 och böcker som är något år gamla kostar ca $10, dvs. billigare än i engelsk pocket.

P.S. Det praktiska fodralet har jag köpt på http://www.mobilefun.co.uk.

2 kommentarer:

  1. Vad praktiskt! Minns då Oprah gjorde reklam för dem och blev nog lite fascinerad... tänka att åka på resa och ha tusen böcker med sig :) Hoppas du får mycket glädje av den!

    SvaraRadera
  2. Anonym00:41

    Jag är också väldigt sugen på att skaffa en Kindle. Min son har skaffat en och han var väldigt nöjd, jag blev imponerad när jag testade den lite. Jag skulle nog behöva en med bakgrundsljus så jag kan läsa på bussen där det ofta är dåligt ljus.

    SvaraRadera