30 november 2010

Mys med mord

Vilken tur att Maria Lang inte tog sin egen titel ad notam för "Inte flera mord" från 1951 är bara den tredje deckaren i Langs serie om den charmiga Puck Bure och den första som utspelar sig i Skoga (läs Nora). Dit kommer det nygifta paret Puck och Einar Bure tillsammans med Pucks pappa, egyptologiprofessor Johannes Ekstedt, och katten Thotmes III för några veckors stillsam semester, som givetvis störs av ett brutalt mord i deras omedelbara närhet. Inga överraskningar här utan allt känns mycket hemtamt. Ett tag så till den grad bekant att jag undrade om jag hade läst just den här boken förut, men det hade jag inte... Det spelar ingen roll, jag älskar Langs 50-talsdeckare ändå! Betyg: EEEE

4 kommentarer:

  1. Hej
    Jag hittade din blogg via att du rekommenderat den till Eva Bärling på Facebook!
    Åh, vad glad jag blir - din blogg ska jag läsa ofta och återkomma till :)

    /Annette

    SvaraRadera
  2. Välkommen till bloggen!

    SvaraRadera
  3. Roligt. Jag surfar runt bland diverser bokblogar och åter igen känns Maeria Lang het som bara den. Just idag är vi många som läser "Vitklädd med ljus i hår", men har sett flera som bara de senaste dagarna läst helt andra maria lang. Kul när sådant där uppstår lite samtidigt, även om just Lang väl aldrig går ur tiden.

    SvaraRadera
  4. En klassiker är alltid aktuell!

    SvaraRadera