07 oktober 2010

2010 års Nobelpristagare

Vad kul med en Nobelpristagare som jag faktiskt läst: Mario Vargas Llosa! Boken som jag läst är "Bockfesten", som kom 2002. Det var innan jag hade börjat med den här bloggen, så tyvärr har jag inte skrivit någon recension av den, men jag minns att jag tyckte mycket om den. Den handlar om diktatorn Trujillo som styrde Dominikanska republiken under tre decennier. Jag gjorde en hänvisning till "Bockfesten" i min recension av "Oscar Waos korta förunderliga liv", som delvis handlar om Dominikanska republiken under Trujillos tid (1930-60-tal).

3 kommentarer:

  1. Det omslaget känner jag igen! Jag måste ha stått och hållit i dne nån gång, men läste aldrig.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst "Den stygga flickans rackartyg". Den var rätt bra.

    SvaraRadera
  3. "Den stygga flickans..." blir kanske nästa bok i min ena bokcirkel. Lite förutsägbart kanske att läsa årets nobelpristagare, men jag tycker det vore kul.

    SvaraRadera