10 juni 2010

Mina första e-böcker

I min iphone har jag appen Classics, som består av ett antal klassiker på engelska, bl.a. "Pride and Prejudice", "The Jungle Book" och "The Hound of the Baskervilles". När jag inte har haft någon pappersbok med mig har jag läst "Alice in Wonderland" och "Through the Looking-Glass" av Lewis Carroll. Trots telefonens lilla skärm tycker jag att det har fungerat förvånansvärt bra att läsa på den. Det är också kul att de klassiska illustrationerna finns med. "Alice i underlandet" har jag nog läst någon gång tidigare på svenska, men fortsättningen hade jag inte läst förut. Det är kul att ha läst dem eftersom de är så välbekanta och de bygger mycket på ordlekar, vilket jag tycker är kul, men i övrigt är det inte böcker som gjorde särskilt stort intryck på mig. Betyg: EEE
P.S. E-böcker i mobilen är förstås lösningen på problemet med böcker som tar slut innan resan gör det eller de där hemska dagarna när man glömt lägga ned en bok i handväskan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar