18 juni 2013

Granne med en kändis

En bok där man är med på bild måste man förstås läsa! Artisten Andreas Lundstedt var min granne och lekkamrat när jag var 6-7 år och vi brukade mima till Abba-låtar tillsammans. Sedan dess har jag bara följt honom via medierna, men genom att läsa hans (själv)biografi "Mitt positiva liv" (skriven tillsammans med Cecilia Blankens) vet jag nu lite mer om vad som hänt honom sedan dess. Boken handlar om artistdrömmarna och succén med gruppen Alcazar, om pojkvänner, festande och knark och så det som alla numera vet om honom: att han har hiv. I övrigt är boken måttligt intressant, men en sak tycker jag han gör bra: berättelsen om hur han fick veta, svårigheterna att acceptera diagnosen och om hur det var att komma ut som Sveriges enda kända person som är öppen med sin hiv.
Betyg: EEE

Jag, min bror Erik och Ante (Andreas Lundstedt) på bild i boken "Mitt positiva liv".

1 kommentar:

  1. Hej! Eftersom du gillar att läsa vill jag tipsa dig om min självbiografi "Om ett missfoster": http://www.bokus.com/bok/9789174379235/om-ett-missfoster-att-leva-med-selektiv-mutism-autism-social-fobi/
    // Polly

    SvaraRadera