12 april 2008

Min första mp3-bok!

Jag har köpt en ny Ipod, bl.a. för att kunna lyssna på fler böcker, och som första mp3-bok köpte jag Håkan Östlundhs nya Gotlandsdeckare "Blot" inläst av Reine Brynolfsson. Jag har ju gillat Östlundhs tidigare deckare jättemycket, men det är kanske det långsammare tempot när man lyssnar på en bok som gör att man blir lite mer kritisk... (Det har hänt mig med Håkan Nesser också.) Jag blev alltså inte lika överförtjust i den här som jag blivit tidigare, men den är verkligen inte dålig för det! I "Blot" hittas en kvinna och hennes älskare mördade. Maken, som nyligen kommit hem efter tre år i Japan, är försvunnen, så polisen misstänker förstås att det rör sig om ett crime passionel och att maken stuckit efter att ha mördat frun och hennes älskare. Dottern Elin kommer resande från sina psykologistudier i Stockholm och hon och brodern Ricky försöker ta hand om varandra och reda ut vad som egentligen hänt. Slog pappan verkligen mamman och varför dog egentligen deras storasyster tio år tidigare? Betyg: EEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar