08 februari 2017

Rävjakt, pest och atombunkrar

För drygt tio år sedan blev jag uttråkad av femte delen i Stephen Booths Derbyshire-deckarserie och sedan dess har jag inte läst honom förrän nu, när jag gav "The Kill Call" en chans. Det är nionde delen i serien om Ben Cooper och Diane Fry. Historien har flera teman, bl.a. rävjakt (och motståndet däremot) och pest. Den sträcker sig också bakåt i tiden till det kalla kriget och den organisation som fanns för att larma vid ett eventuellt atombombsanfall. Jag tycker fortfarande att Booth har en tendens att bli långrandig, men den här gången höll jag i alla fall intresset uppe någorlunda. Jag gillar framför allt huvudpersonerna och miljöskildringarna och kan nog tänka mig att läsa någon mer del i den långa serien (det finns totalt sexton delar än så länge).
Betyg: EEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar