08 februari 2017

Mitt tusende inlägg

Tusen inlägg på drygt tio år - inte så pjåkigt, om jag får säga det själv!

Detta anmärkningsvärda (?) inlägg handlar om femte delen i Louise Pennys kanske-inte så-mysig-trots-allt-deckarserie: "Ett ohyggligt avslöjande" ("The Brutal Telling"). Eftersom jag har läst serien lite i oordning (se här) så kände jag redan till vissa saker som händer några av de återkommande personerna, men kände mig nöjd med att den här delen helt och hållet utspelar sig i lantliga Three Pines där vi får återknyta bekantskapen med de sympatiska och excentriska invånarna (inte nödvändigtvis samma...). Brasorna sprakar, vinet porlar, brödet frasar och man blir precis lika sugen på god mat som vanligt. Annars kommer mordet den här gången lite för nära invånarna i byn för att vara riktigt mysigt, när ett lik hittas inne på byns bistro.
Betyg: EEEE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar