17 mars 2014

Verdon på tomgång

Jag gillade de första två delarna i John Verdons deckarserie om pensionerade NYPD-polisen Dave Gurney, som flyttat till en gård på landet i New England med sin sympatiska fru. Tredje delen, "Let the Devil Sleep" håller tyvärr inte lika hög klass. Den börjar med att Gurney, deprimerad och uttråkad efter en skada, blir ombedd att hjälpa en ung journaliststudent, som ska göra en dokumentärserie om de anhöriga till offren för en seriemördare som härjade för tio år sedan. Resten kan man tänka sig... Det är inte direkt dåligt, men lite segt och förutsägbart.
Betyg: EEE
P.S. Klicka på etiketten Verdon nedan om du vill läsa vad jag skrev om de första två delarna.

1 kommentar:

  1. Jag har bara läst den första i serien än så länge men tyckte att den var helt okej. Får se när jag hinner ta mig till denna :)

    SvaraRadera