16 mars 2014

Tomhet

Som jag skrivit tidigare har jag redan försökt läsa J.K. Rowlings vuxenroman "Den tomma stolen" ("The Casual Vacancy") en gång, men då gav jag upp efter en kort bit. Nu skulle vi läsa den i min ena bokcirkel, så jag tog mig an den igen. Nu kom jag igenom den, men bokcirkelträffen blev inställd och det känns som förspilld tid... Boken utspelar sig i en liten engelsk håla, där man får följa ett stort antal människor och hur de reagerar när traktens starke man segnar ned död. Humorn från Harry Potter-böckerna är helt borta och jag hade svårt att hålla isär alla de vuxna. Bäst är Rowling när hon skildrar tonåringar och deras problem. Hon borde nog hålla sig till det.
Betyg: EE

1 kommentar:

  1. Anonym18:55

    Jag tyckte Den Tomma Stolen var helt fantastisk. Jag älskar visserligen allt JK gör, så jag kanske inte är helt objektiv, men åh, vad bra hon är.

    SvaraRadera