06 januari 2014

Fler döda än hos Shakespeare

Sådärja, nu har jag testat att läsa en deckare av bästsäljarförfattaren Linwood Barclay. Valet föll på "Trust your eyes" ("Tro dina ögon"). Den utspelar sig i delvis i New York City och delvis i en liten stad i norra delen av staten New York. Den börjar med att en kartbesatt man med psykiska problem upptäcker ett mord på nätet. Han förmår sin bror att undersöka saken och en vanvettig historia tar sin början. Jag har inte varit med om så många mord i en och samma historia sen jag såg någon av Shakespeares tragedier. Det är förstås skickligt konstruerat, men lite för överdrivet och blodigt för min smak.
Betyg: EEE
P.S. För spännande och otroliga deckarhistorier i New England-miljö rekommenderar jag hellre John Verdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar